donderdag 28 mei 2015

Het huisje aan de sloot

Zakelijke gegevens:
Boek: Het huisje aan de sloot
Schrijver: Carry van Bruggen
Uitgever: Wereldbibliotheek, Amsterdam
Genre: verhalenbundel
Bladzijden: 213

Carry van Bruggen
Carolina Lea de Haan werd op 1 januari 1881 geboren, en kwam uit een gezin van 16 kinderen. Eerst schreef Carry rubrieken, maar ging later over op grotere werken, waarmee ze ook enkele prijzen heeft gewonnen. Ze heeft zelfs een standbeeld gekregen in de Zaandamse spoorbuurt.


Samenvatting:

2 recensies:
http://nrcboeken.vorige.nrc.nl/recensie/ergens-moet-een-plekje-zijn (deze gaat alleen wel over meerdere boeken van Carry van Bruggen)

Mening:
Het was een boek dat mij niet zoveel aansprak en ik heb spijt dat ik nog een verhalen bundel had gekozen als 10e boek. Het is lastig te lezen omdat het steeds verspringt qua tijd. Het andere boek was nog goed samen te vatten omdat het echt aparte hoofdstukken waren, maar dit was echt een drama, dus daarom heb ik ook een samenvatting opgezocht. De schrijfstijl is welk makkelijk te lezen, ik had een versie met alle joodse woorden al "vertaald" wat het al iets minder 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten